Онлайн-змагання проєктів із медіаграмотності “Інфотон” відбулося 6-8 листопада. Подія проходила у форматі хакатону: за 48 годин команди з учасниками від 13 до 25 років мали створити власні проєкти з медіаграмотності. Три переможці виграли 50 тис. гривень на розробку проєктів. Команда від Острозької академії взяла участь і виграла конкурс.
У команді були студенти-кібернетики Василь Чухілевич, Василь Павельчук, Тарас Радченко, Назар Душко й студенти-журналісти Анна Щерба, Михайло Іващук, Ярослава Нікітюк і Оксана Кривіцька.
Організаторкою команди, а надалі й лідеркою була студентка першого курсу “Журналістики” Анна Щерба. Дівчина розповідає, що на подію натрапила випадково, гортаючи стрічку фейсбуку.
“У Школі журналістики та комунікацій ми дуже часто говоримо про медіаграмотність. Тому без жодних сумнівів ми почали обговорювати ідеї для власного проєкту з медіаграмотності. До команди спочатку залучили саме учасників Школи, а потім підбирали за потребами. Ми зібрали людей, які змогли створити прототип онлайн-гри з медіаграмотності. Склад команди досить символічний: 4 журналістів, 4 кібернетиків”, — розповідає дівчина.
Розробник гри про медіаграмотність студент третього курсу “Економічної кібернетики” Василь Чухілевич розповідає, що до останнього вечора не мав майже ніякого уявлення про те, чим ця гра має бути. Тоді Василь тільки приїхав в Острог і зібрав своїх друзів-напарників на обговорення:
“Напевно, це були рекордні строки генерації ідеї. З “щось типу мафії, ніби як в браузері” за годинку ми отримали гру, що об’єднала в собі механіки трендової “Among Us” та культової “Trivia”. Простими словами — мафію й вікторину. На диво, наш початковий ентузіазм і темпи керували нами аж до переможного кінця”.
Василь розповідає, що всі 48 годин були дуже важкими й виснажливими. Гру навіть довелося переписувати заново один раз:
“Але я про це не казав напарникам, щоб не поширювати паніку. Мабуть, дізнаються вони про це лише з цієї новини”, — усміхається хлопець, і додає: “А так вся біда була з браком часу. На щастя, досвіду у мене в розробці трошки назбиралося, і багато “нових граблів” мені зустріти не довелось”.
Завідувач катедри журналістики Роман Шулик консультував та організаційно допомагав команді. Хоча, говорить, що учасники були надзвичайно самостійними.
“Я дуже радію за команду і не лише за перемогу, а й за той великий обсяг роботи, який вони спромоглися зробити за 48 годин. Це була унікальний випадок, коли заради реалізації проєкту об’єдналися представники, здавалося б, двох протилежних спеціальностей “Журналістики” і “Кібернетики”. Сподіваюся, що цей проєкт матиме продовження”, — розповідає викладач.
Попереду в команди ще багато етапів реалізації гри. Хоча, розробник Василь Чухілевич розповідає, що найважче позаду:
“Тепер час “полірувати гру”. Потім треба знайти, де її розмістити, і організувати рекламну кампанію. Велика війна за нашу фан базу лише почалась”.
Організаторка Анна Щерба теж ділиться планами щодо тестування та допрацювання проєкту:
“Ще дуже багато роботи, адже треба дати повноцінне життя нашій грі. Ми плануємо вперше запустити її саме у межах Школи ефективної комунікації для роботи зі школярами та абітурієнтами. Гроші підуть на запуск сайту, його утримання та подальше просування. І, звісно, частина грошей виділена на заробітні плати для учасників”.